1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Vali Dağlı; “Asılsız Çağrı Oranı Yüzde 67”
Vali Dağlı; “Asılsız Çağrı Oranı Yüzde 67”

Vali Dağlı; “Asılsız Çağrı Oranı Yüzde 67”

Vali Zülkif Dağlı, 112 Acil Çağrı Merkezine yapılan asılsız ihbarların yüzde 67 oranında olduğunu belirterek asılsız çağrı yapanların cezalandırılacağını...

A+A-

Vali Zülkif Dağlı, 112 Acil Çağrı Merkezine yapılan asılsız ihbarların yüzde 67 oranında olduğunu belirterek asılsız çağrı yapanların cezalandırılacağını söyledi.

Vali Zülkif Dağlı, geçtiğimiz yıl acil numaraların tek çatı altında toplanmasıyla kurulan 112 Acil Çağrı Merkezini ziyaret etti. Çağrı merkezine yapılan çağrıların yüze 67'sini oluşturan asılsız çağrılara dikkat çekerken, yapılan açıklamada asılsız çağrı yapanlara para cezası verileceği bildirildi.

Kamu kurum ve kuruluşlarının görev alanına giren her türlü acil çağrının karşılanması, sevk ve koordine edilmesi amacıyla 19 Kasım 2015 tarihinde itfaiye çağrılarının devreye alınması ile faaliyete başlayan 112 Acil Çağrı Merkezi 1. yılını kutluyor.

Vali Zülkif Dağlı, bünyesinde İtfaiye, AFAD, Orman, Sağlık, Jandarma ve Emniyet acil çağrı hizmetleri bulunan merkezin 1. yılı dolayısıyla ziyarette bulundu.

Ziyaret sırasında 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Gönül Günaydın Çabukoğlu tarafından Vali Dağlı'ya, toplam çağrı sayısının 424 bin 285 olduğu ve asılsız çağrıların çoğunlukta olduğu bilgisini verdi.

Vali Dağlı ise yaptığı açıklamada özellikle asılsız çağrılara dikkat çekerken, bu asılsız çağrıları yapan vatandaşların bir gün gerçekten ihtiyacı olduğu anda acil numarayı aradığında ulaşamayarak bumerang gibi durumun kendilerine çevrilebileceğini vurguladı.

Vali Dağlı, 112 Acil Çağrı merkezinin Türkiye geleninde 23 tane olduğunu belirterek "Böylesine güzel bir yatırım yapıldı. Buda gösteriyor ki şanslı illerden biriyiz ancak bu şansı rantabl şeklinde kullanmamız gerekiyor. Merkezin en muzdarip olduğu konu asılsız çağrılar. İdare bundan sonra asılsız çağrılara karşı müeyyide uygulamak zorunda kalabilir. Çünkü rakam çok büyük. 424 bin 285 çağrının 140 bini doğru, 284 bini ise asılsız çağrı. Müeyyideler yerine getirebilir ama asıl sorun, belki o asılsız çağrıyı yapan vatandaşlarımız bir gün gelir bu telefonu kaldırdıkları zaman, etrafta bir yangın, sağlık sorun olduğunda karşılarında meşgul olan bir telefon bulabilirler. Kendisine bumerang gibi dönebilir. Asıl önemlisi bu" dedi.

Yapılan konuşmaların ardından Vali Dağlı ve 112 acil merkezi personeli 1. yıl pastası kestiler. Vali Dağlı merkezin yıldönümünü kutlarken, kendisine teşekkür plaketi takdim edildi.

250 TL cezası var

112 Acil Çağrı Merkezini acil yardım talep çağrıları dışında, asılsız ihbar ile meşgul edenler hakkında, kabahatler kanunu uyarınca 250 TL, tekrarında ise iki katı olarak Valilik tarafından idari para cezası uygulanabiliyor ve Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunuluyor.

Vali Dağlı; “Asılsız Çağrı Oranı Yüzde 67”

Vali Dağlı; “Asılsız Çağrı Oranı Yüzde 67”

Vali Dağlı; “Asılsız Çağrı Oranı Yüzde 67”

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.