1. YAZARLAR

  2. Saliha Evkaya

  3. Yaşlanmayı Erteleme Önerileri
Saliha Evkaya

Saliha Evkaya

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Yaşlanmayı Erteleme Önerileri

A+A-

Zaman akıyor ve önünüzdeki zamana iyi beslenme, spor gibi önemli detayları ne kadar fazla yerleştirirseniz, yaşlanmayı da bir o kadar geç tadabilirsiniz. Yaşlanmak korkulacak bir şey değil. Sadece sağlıklı yaşlanmak ve hatta yaşlanmayı ertelemek diye bir şeyin bilincinde olursanız, hayat sizin için çok daha kolay olabilir. Her gün düzenli olarak 8-12 bardak su içmeye başlarsanız, birkaç ay içerisinde cildinizin iyi yöndeki değişimini fark edebilirsiniz. Cildinizdeki ince çizgilerin ve kırışıklıkların görünümü azalarak, daha nemli bir cilde sahip olabilirsiniz. Bol su tüketimi, hücrelerin beslenmesini ve toksinlerin vücudunuzdan atılmasını sağlar. Selenyum, serbest radikal hasarından cilt hücrelerini korumaya yardımcı olabilecek bir eser mineraldir. Ayrıca, cilt kanseri önlenmesinde rol oynayabilir. Selenyum içeren morina, pisi, somon, ton balığı ve pişmiş sığır eti, hafif hindi eti, istiridye, sardalye, kepekli makarna tüketirseniz bu ihtiyacınızı doğal yollarla karşılayabilirsiniz.

***

Antioksidanlar, serbest radikallerin hücrelerin zarar görmesini önlemek veya bu zararı yavaşlatmak işlevini taşır. Antioksidanlar kırışıklık oluşumunu ve ciltteki yaşlanma belirtilerini azaltır. Çilek, domates, kayısı, pancar, kabak, ıspanak, mandalina, biber, fasulye gibi gıdalar ve özellikle renkli meyve ve sebzeler doğal antioksidanlar içerir. Kuru, pul pul bir deriye sahip olmak istemiyorsanız portakal, havuç gibi meyveleri sadece yiyerek değil; cildinize de sürerek kırışıklık ve yaşlanma belirtilerini geciktirebilirsiniz. Ayrıca yeşil yapraklı sebzeler, yumurta ve düşük yağlı sütler de A vitamini içerir. C vitamini cildi güneşten korumaya yardımcı olur. Aynı zamanda, kolajen ve elastin gibi deri sıkılaştırıcı lifleri tahrip eden radikallarin neden olduğu hasarın geri döndürülmesinde yardımcı olur.

***

Kırmızıbiber, turunçgiller, kivi, brokoli, papaya ve brüksel lahanası en iyi C vitamini kaynaklarıdır. E vitamini cildinize güneşin verdiği hasarı engelleme konusunda önemli bir yardımcıdır. Aynı zamanda bağışıklığınızı güçlendirir. E vitamini küçük miktarlarda bitkisel yağlar, fındık, tohumlar, zeytin, ıspanak, kuşkonmaz, zeytin ve yeşil yapraklı sebzelerde bulunur. Omega-3 ve omega-6 gibi esansiyel yağ asitleri cildinizi nemlendirerek leke oluşumunu engeller ve cildin doğal yağ bariyerini üretmesine yardımcı olur. Cildinizin daha pürüzsüz ve genç görünmesini sağlar. Somon, sardalye, uskumru, zeytin, kanola yağları, ceviz esansiyel yağ asitleri kaynağıdır. Yeşil çay doğanın bize sunduğu en faydalı ürünlerinden biridir. İltihabı ve DNA hasarınıdurdurmak için iyi bir yardımcıdır.

Önceki ve Sonraki Yazılar