1. YAZARLAR

  2. Yılmaz Sandıkçı

  3. Yeni Dönemde İhracat ve KTO
Yılmaz Sandıkçı

Yılmaz Sandıkçı

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Yeni Dönemde İhracat ve KTO

A+A-

Malum, melun virüs salgını dünyanın düzenini bozdu, yeni bir düzen daha kurulmasını gerektirdi. Yeni normal, yeni düzen derken aslında hiç bitmeyen bir “yeni düzen sarmalı” içinde olduğumuzu fark etmeliyiz. Şubat ayındaki, ABD seyahatimde “yeniden” yeni dünya düzeni kuruluyor diye yazmıştım. Sadece geçen yüzyılda en az 7 büyük “yeni” dünya düzeni geldi geçti. Yeni sürekli yenileniyor.

*

Korona virüs salgınının etkisinde kalan iş dünyası da kendine yeni bir düzen kurma peşinde. Alıştığımız o güzelim fuarları, toplantıları, el sıkışmalı pazarlıkları bir süre özleyeceğiz gibi. Yerine görüntülü telefon konuşmaları, online video toplantılar geldi bile. Mevcut teknolojiyi geliştirme işi bizim bölgemize pek uğramadığı için bize düşen yeni teknolojilere bir an önce alışmak ve ayak uydurmak olacak.
*

Geçen hafta online "Dış Ticaret İstişare Toplantısı" ile Konyalı ihracatçılara söz hakkı veren Konya Ticaret Odası’na ve Başkan Sayın Selçuk Öztürk Bey’e teşekkür ederek devam etmek istiyorum. Ülkemizin ekonomisi yurt dışından gelecek dövize muhtaç ve o dövizi yurda getirecek en güçlü faaliyet de ihracat. Fuarlar kapanınca seyahatler durunda ihracatçı ne yapacak? Konyalı ihracatçıların değerli çabalarını, görüş ve önerilerini dinledik… KTO’nın zaten üzerinde çalıştığı e-ticaretin önemi konuşuldu. Yeniden yenilenen yeni düzene hızla ayak uyduran bir Ticaret Odamız var. İyi ki var. Böyle istişare toplantılarının yararı açık, devamını bekleriz.

*

Belli ki bir süre, ticaret internet üzerinden, online iletişim ile yürüyecek ve e-ticaretin önemi daha da artacak. Kendi çapımda 1995 yılında kurduğumuz ilk şirketimizde, 25 yıl önce e-ticaret için B2B web portalı kurma çabamız olmuştu. Sınırlı imkanlarımız ve fırsatçılara karşı zayıflığımız yanında, konuyu yeterince anlamayan büyüklerimizin ilgisizliği sonucu harcadığım para yanıma zarar kaldı. İnterneti, Konyalının kullanımına sunamasak da o zarar ile edindiğim tecrübe sayesinde, ihracatını yönettiğimiz şirketler için interneti etkin kullanmayı ve hatta kendi portallarımızı kendimiz yapmayı öğrenmiş olduk. Bu sayede kriz dönemlerinden etkilenmiyoruz hamd olsun.

*

Ancak, özellikle ihracatçıya hitap eden bazı fırsatçı e-ticaret şirketlerinin işin ticaretini kendisine alırken, sisteme ödeme yapan ihracatçıya, hala sadece “e” kısmını verdiği ortada. Bu sorunu ve çözüm yollarını bir çok defa yazmıştım. Şimdi yerimiz dar, sonraki yazımda değineceğim inşallah. Şimdi daha önemli bir konu var.

*

Konya olarak, "Konya Türkiye’nin Çini’dir" gibi bir kara propaganda ile potansiyel müşterilerimizin Konya’ya gelmesini önlemeye çalışan rakiplerimize karşı, Konya imajına acilen yatırım yapmalıyız. Biz ihracatçıların yapacağı bireysel çabalar elbette önemli ancak yetersiz kalır… Bu çabayı KTO kurumsal gücünü kullanarak dünyaya duyurabilir. Başlangıç olarak KTO, yönetiminde olan web sitelerinin dış ticaret ile ilgili sayfalarında “Konya ile yaptığınız işlerde sorun yaşadıysanız buraya tıklayın” gibi bir link veya basit bir "şikayet butonu" koyarak başlayabilir. Bu linki veya butonu tüm dünyaya duyurmak için yapılacak kampanya bile Konya imajına ciddi bir olumlu katkı yapacaktır.

*

Bu çabaya, Konya Sanayi Odası da katılmalıdır. Hatta, Türkiye İhracatçılar Meclisi, İhracatçı Birlikleri ve Ataşeliklerimiz de konuya dahil olursa, Konya'nın şehir imajı ile birlikte Türkiye’nin ülke imajı da yükselecektir ihracat pazarlarımızda…

*

Uygulama detaylarını uzmanlara bırakalım. Ne dersiniz, denemeye değmez mi? selam ve dua ile.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.