1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Yeni orta öğretim sistemine tepki
Yeni orta öğretim sistemine tepki

Yeni orta öğretim sistemine tepki

Eğitim-İş Konya Şube Başkanı Özgür Ulaş Yiğit MEB’in, ortaöğretimde “reform!” diye nitelediği Yeni Ortaöğretim Sistemini hayata geçirmeye hazırlanmasına tepki gösterdi.

A+A-

Eğitim-İş Konya Şube Başkanı Özgür Ulaş Yiğit MEB’in, ortaöğretimde “reform!” diye nitelediği Yeni Ortaöğretim Sistemini hayata geçirmeye hazırlanmasına tepki göstererek, bu sistemin okullar arasında var olan eşitsizliği daha da derinleştirerek, eğitimdeki ticarileşmenin kapısını ardına kadar açacağını söyledi.   

 

MEB’in uygulamaya hazırlandığı Yeni Orta Öğretim Sistemine tepki gösteren Eğitim-İş Konya Şube Başkanı Özgür Ulaş Yiğit, “Ben yaptım oldu anlayışının egemen olduğu, tamamen ideolojik bakış açısıyla kağıt üstünde gerçekleştirilen değişikliklerle çağdaş, bilimsel ve laik eğitimin yok edilmeye çalışıldığı bir süreç yaşamaktayız. MEB’in ideolojik bir tercihle uzun süredir yürüttüğü dönüşüm programı neticesinde, meslek liseleri ve imam hatip liselerinin ortaöğretim içerisindeki payı sistematik biçimde arttırılmıştır. Bu politikanın bir sonucu olarak, sınav sistemlerinde değişikliğe gidilmiş ve genel akademik eğitim baskılanmaya çalışılmıştır. Öğrencilerin meslek liselerine, imam hatip liselerine ve açık liseye fiili olarak yönlendirilmesi, sınav sisteminin bu amaca uygun olarak yapılandırılması, yoksul ailelerin çocuklarının hayatlarına camdan duvarlar örmüş, yükseköğretime geçiş sürecini daha baştan belirler hale gelmiştir” dedi.

Eşitsizlik derinleşecek

Özgür Ulaş Yiğit getirilmek istenilen sistemle eğitimde ticarileşmenin kapısının sonuna kadar açılacağına dikkat çekerek, “Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un açıkladığı ve 2020-21 yılında 9. sınıflardan başlayarak kademeli geçiş yapılması planlanan yeni sisteme göre; ders sayısı azaltılacak, liselere kariyer ofisleri açılacak, 12. Sınıflarda ders saatleri azaltılıp destek çalışmaları yapılacak, bilgi kuramı zorunlu ders olacak, her öğrenci üniversitedeki gibi kendi istediği dersleri seçebilecektir. Ancak MEB’in 2023 Vizyon Belgesi ile birlikte değerlendirildiğinde karşımıza başka bir tablo çıkmaktadır. Geçmişte denenmiş ve ülkemizdeki okulların fiziki eşitliği sağlanamadığı için başarısız olmuş kredili sistemin benzeri olan bu sistem, okullar arasında var olan eşitsizliği daha da derinleştirecek, eğitimdeki ticarileşmenin kapısını ardına kadar açacaktır. Yeni sistemde matematik, fizik, kimya, biyoloji, tarih, felsefe, beden eğitimi, müzik, resim gibi gençlerin pozitif bilimlerle, sanatla, sporla temasını sağlayan, neden sonuç ilişkisi kurmasını öğreneceği ya da kişisel gelişimine fayda sağlayacak dersler seçmeli ders olarak belirlenirken, din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin zorunlu ders olarak belirlenmesi yanlıştı.

Bakan’a sorular

Milli Eğitim Bakanı Selçuk’a sorular yönelten Özgür Ulaş Yiğit, “Kariyer ofisleri tüm okullarda açılabilecek midir? Açılacaksa bu ofislerde kimler görev alacaktır? Rehberlik servislerinin güçlendirilmesi, desteklenmesi yerine ‘kariyer ofisi’ uygulamasına neden ihtiyaç duyulmuştur? Her ayrıntısının planlanmasına akademisyenlerin ve uluslararası uzmanların da katıldığı ifade edilen bu çalışma tüm paydaşların görüşü, katkısı, eleştirisi alınmadan neden damdan düşercesine açıklanmıştır?” dedi.  

ADD Konya Gençlik Kolları Başkanı Anılcem Karagedik ise eğitimi bilimsellikten uzaklaştıran modellerin karşısında olduklarını kaydetti. (Konya’nın Sesi)

Gedavet Parkı’ndaki etkinliğe Eğitim-İş Konya Şube Başkanı Özgür Ulaş Yiğit, yönetim kurulu, sendika üyelerinin yanı sıra, CHP Konya il Başkanı Barış Bektaş, ilçe başkanları, ADD Konya Şube Başkanı Sinan Düzenli, gençlik Kolları üyeleri, Cumhuriyetçi Kadınlar Derneği Konya Şube Başkanı Seher Livatyalı katılarak destek verdiler.

 

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.