1. YAZARLAR

  2. Duran ÇÖLCÜ

  3. Yeni Pazarlar Hedeflenmeli
Duran ÇÖLCÜ

Duran ÇÖLCÜ

GÖZLEM
Yazarın Tüm Yazıları >

Yeni Pazarlar Hedeflenmeli

A+A-
Mart ayında açıklanan Konya’nın ihracat rakamı iyi olmasına rağmen, beklenilen bir sonuç değildir.
Tabi ki bunun nedenlerine bakarsak yeni pazarların yeterince oluşturulmayışı ve işbirliklerinin geliştirilmeyişi karşımıza çıkıyor.
Türkiye ihracatı yılın ilk çeyreğinde 31 milyar 396 milyon 291 dolar olarak gerçekleşti.
Şehrimizde ise Ocak-Mart aylarını kapsayan aynı dönemde 329 milyon 691 bin dolar ihracat yapıldı. Ocak-Mart döneminde Konya’nın en fazla ihracat yaptığı ilk 10 ülke ise; Irak, Almanya, Cezayir, Suudi Arabistan, İran, Mısır, İtalya, Birleşik Devletler, Özbekistan, Yunanistan’dan oluşuyor.
Türkiye genelinde şehrimiz ihracat rakamlarıyla 13. sırada yerine aldı.
Şubat ayında yüzde 2,5’lik artışla toparlanma eğilimine giren Konya’nın ihracatı, Mart ayında bir önceki aya göre yüzde 3.31 artıyor. Bir önceki yılın aynı ayına göre ise yüzde 2,3 düşüş kaydediyor.
***
Umarım en kısa sürede ihracatımız yükselir ve şehrimiz hak ettiği yere gelir.
İhracatın düşüş nedenleri ve kayıplarıyla ilgili Konya Sanayi Odası Başkanı ve TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Memiş Kütükcü, “Şehrimizin Ocak-Mart dönemi ihracatına baktığımızda bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 6,6 düşüş yaşanmıştır. Rakamlar ilk çeyrekteki düşüşte ağırlıklı olarak yakın coğrafyamızda yaşanan istikrarsızlık dalgasının etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Avrupa’da yaşanan ılımlı toparlanmanın da etkisiyle Almanya, Fransa, İtalya, Hollanda, Polonya gibi Avrupa ülkelerine olan ihracatımızın yılın ilk çeyreğinde yüzde 7 ile yüzde 38 Aralığında arttığını görüyoruz. Ancak yoğun olarak ticaret yaptığımız yakın coğrafyamızda, örneğin Irak pazarında yüzde 5, İran’da yüzde 20, Cezayir’de yüzde 37, Libya’da yüzde 64, Suudi Arabistan’da yüzde 12, Suriye’de yüzde 66 ihracat kaybımız var. Bu kayıpları telafi etmek için bir an önce pazar çeşitlemesine gitmemiz gerekiyor. Sanayi Odası olarak sanayicilerimizin yeni pazarlar bularak yeni işbirlikleri kurmalarına katkıda bulunmak amacıyla yurtdışı iş gezileri ve B2B görüşmeleri organize etmeye devam ediyoruz” diyor.
Kütükcü, ihracattaki düşüşü yakın coğrafyamızdaki istikrarsızlıkların neden olduğunu belirterek,  Konya sanayisinin pazar çeşitlenmesine gitmesi gerektiğini dikkat çekiyor.
Sanayicilerin ihracatını artırmak için ellerinden geleni yaptıklarını söylüyor.
İhracatta kalıcı bir yükselişin sağlanabilmesi için herkesin üzerene düşen görevi yerine getirmesi gerekir.
***
Bununla birlikte sanayicimiz yeni pazar arayışına girerek, bu pazarı çeşitlendirmelidir.
Diğer taraftan da dünya genelinde yeni işbirlikleri geliştirmelidir.
Ancak o zaman ihracatta şehrimiz istenilen düzeye gelir. Kalıcı bir yükselişi yakalayabiliriz.
Tabi ki sürecin sağlıklı gitmesinde hükümetin yapacakları da önemlidir.
Bunun içinde önce sanayicimiz bu konuda kendi üzerine düşeni yerine getirmeli, devlet de her zaman yanında olmalı ve desteğini devam ettirmelidir.
Umarım en kısa sürede sanayicimiz yapacağı çalışmalarla ihracatını yükseltir. Kazanan ülkemiz ve biz oluruz.
 
 
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.