1. YAZARLAR

  2. Mehmet Ali Eskipostalcı

  3. Yerli Üretim Desteklenmeli
Mehmet Ali Eskipostalcı

Mehmet Ali Eskipostalcı

Haber/Yorum
Yazarın Tüm Yazıları >

Yerli Üretim Desteklenmeli

A+A-



Dile kolay… Tam 22 yıl geçti bu şehre ilk tramvayların gelişinin üzerinden. Yıllarca Zafer-Kampus arası binlerce yolcu taşıdı bu emektarlar. Kimi zaman bozuldular, kimi zaman hasar aldılar ama ilerleyen yaşlarına rağmen bıkmadan usanmadan kilometrelerce mesafe kat ettiler. 22 yıl boyunca caddeler değişti, yollar değişti, insanlar değişti yani kısacası Konya değişti derken onlar hep aynı kaldı. Aradan geçen uzun zamandan sonra artık çilekeş tramvaylar 22 yılda büyük mesafeler kat eden Konya’nın yükünü kaldıramaz oldu ve ayrılığın ilk sinyallerini vermeye başladı. Gerek öğrenciler, gerek sivil toplum kuruluşları, gerekse yerel medya fazlasıyla üstüne gitti bu konunun. Alman malı antikaların artık dinlendirilmesi gerekiyordu…

Rengini Konyalı belirleyecek
Bugün mü yarın mı derken nihayet Konya Büyükşehir Belediyesi’nden olumlu bir adım geldi raylı sistem ulaşımı konusunda. Yapılan geniş çaplı araştırmaların ardından alınacak 60 adet düşük taban raylı taşıt ve yedek parça için en düşük teklifi veren Çek Cumhuriyeti’ne ait Skoda firmasıyla sözleşme imzalandı. Tahir Akyürek, büyük bir gururla imzaladı ihalenin sözleşmesini. Doğrusu, Konya için geç kalınmış fakat çok büyük bir başarı Konyaray Projesi. Projeye göre klimalı, lüks konforlu, Konya’ya özel üretilecek olan ilk tramvayımız yaklaşık 6 ay sonra gelecek. Tamamı ise 2 yıl sonra teslim edilecek. Diğer donanımlarıyla birlikte toplam 104 milyon 700 bin Euro’ya mâl olan, yüzde yüz düşük tabanlı ve 287 kişi kapasiteli tramvayların rengini ise yapılacak anketle Konyalılar belirleyecek.

Biraz da özeleştiri yapalım
Konya Büyükşehir Belediyesi’ni böylesi bir projeyi geç de olsa gerçekleştirdiği için tebrik etmemiz gerekiyor. Fakat özeleştiri yapmak gerekirse gözlerden kaçan 2 noktayı da unutmamak gerekir. Birincisi Zafer-Kampus hattında 30’dan fazla durak var. Yani yaklaşık 1 saat sürüyor Zafer’den Selçuk Üniversitesi’ne ulaşım. Özellikle öğrenciler daha iyi bilir bu durumun sıkıntısını. Dileriz ki yeni gelen tramvaylarla birlikte durak sayılarında da tekrar düzenleme yapılır. Eleştirilmesi gereken bir başka husus ise tramvayların ithal edilmiş olması. Aslına bakarsanız tramvayların yurt dışından getirilecek olması sanayi alanındaki eksikliğimizi de gözler önüne serdi. Son zamanlarda sanayi alanında önemli yatırımlar yapılan Türkiye’de tramvaylar yerli üretim ile temin edilemez miydi? Bize göre Bursa’daki gibi yerli üretim tramvaylar çok daha iyi olurdu. Alt yapısı ve sanayi gücüyle hızla gelişen ülkemizde en kısa zamanda yerli üretimin de desteklenmesi dileğiyle şimdiden iyi yolculuklar…
 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.