1. HABERLER

  2. SAĞLIK

  3. Yiyecekleri yavaş tüketin
Yiyecekleri  yavaş tüketin

Yiyecekleri yavaş tüketin

Yiyecekleri yavaş tüketin

A+A-

Diyetisyen Zişan Taşdemir, hızlı yemek konusunda Konyalıları uyardı. Hızlı yemek yeme alışkanlığının fazla enerji alımı, hazımsızlık, sindirim güçlüğü, şişkinlik, obezite gibi çeşitli sorunları beraberinde getireceğini söyleyen Taşdemir, yemek yeme süresini uzatmak için neler yapılması gerektiğini açıkladı. Taşdemir, “Tabağınızdaki yemeği ne kadar sürede tükettiğinizi hiç düşündünüz mü? Midedeki doygunluk hissinin beyne iletimi ortalama 20 dakika gibi bir süre sürer. Eğer hızlı yemek yediyseniz mideniz bunu algılamakta güçlük çeker. Tokluk hissi başlayana kadar da yemeye devam etmek, fazla kalori alımına dolayısıyla fazla kilolara sebep olacak. Uzun süre aç kalmanız kan şekerinizde düşüşe, bu durumda hızlı yemek yemenizi tetikleyecek.  Bu yüzden beslenmenizde, sağlıklı ara öğünlere yer vererek bir sonraki ana öğünde besin tüketiminizi kontrol altına alın. Yemek yemeye başlamadan önce yiyecekleri küçük parçalara ayırın. Lokmaları ağzınızda daha uzun süre tutun. Yemeğin tadını hissederek tüketmeye çalışın. Her lokmanızı aldıktan sonra çatalı ve kaşığı masaya bırakıp, tekrar alın. Yemek yerken yanınızdaki kişilerle sohbet etmeye çalışın. Sağlıklı olmak için hızlı yeme alışkanlığınız terk edin” dedi.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.