1. YAZARLAR

  2. Duran ÇÖLCÜ

  3. Yöresel Ürünlerimizi Markalaştırmalıyız
Duran ÇÖLCÜ

Duran ÇÖLCÜ

GÖZLEM
Yazarın Tüm Yazıları >

Yöresel Ürünlerimizi Markalaştırmalıyız

A+A-

İl olarak her alanda olduğu gibi yöresel ürünlerde de iyi bir yerdeyiz. Özellikle ilçelerimiz yöresel ürünleriyle dikkatleri üzerine çekiyor. Hem organik hem de organiğe yakın olmasından dolayı çokça tercih edilen yöresel ürünlerde potansiyelimiz oldukça yüksek.
Ancak yöresel ürünlerimizin değerlendirilmesinde ve markalaşmasında önemli bir aşamaya gelemedik. Bu ürünlerimizi iç pazarlarda yeterince değerlendiremediğimizden dolayı da ekonomik olarak kaybımız çok oluyor. Bunun önüne geçmenin tek yolu da yöresel ürünlerimize sahip çıkarak markalaştırmadan geçiyor. Eğer yöresel ürünlerimizi markalaştırabilirsek ilçelerimizin kazancı yüksek olacak. Bunun sonucunda iş, aş ve istihdam beraberinde gelecektir.
***
Geçen hafta sonu Konya ve ilçelerini ziyaret eden TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu Ereğli Ticaret Borsası’nda yöresel ürünlerin markalaşmasına yönelik konuşmasında, “Şehrin ekonomisini geliştirmek için ne iş yaparsanız yapın, işi markalaştıracaksınız. Tarım ve Hayvancılık kenti olan Ereğli’de bir altın madeninin üzerindesiniz. Bu noktada yöresel ürünlerinize sahip çıkmanız lazım. Dünyada herkes kendi yöresel ürününe sahip çıkarak, ürününü markalaştırıyor” diyor.
Hisarcıklıoğlu Ereğli’den örnek verirken, diğer ilçelerimizinde yöresel ürünlerine sahip çıkarak, markalaşmasına ağırlık vermeleriyle ekonomilerinin canlanacağına dikkat çekiyor. Yöresel ürünlerin markalaşmasıyla iç ve dış pazarlara yönelmenin sonucu ilçelerden kente olan göçün de önüne geçilebilir. Ancak bunun gerçekleşmesi için birlik ve beraberliğin yanı sıra, bu işe inanmak da önemlidir. Tatbikî ortak akılla ve güçle çaba harcamak gerekir. Yeterince desteklenmesi de gerekir. Özellikle de yöresel ürünlerle ön plana çıkan ilçelerimizin teşvik kapsamına alınması şarttır.
***
Pazar günü gerçekleşecek olan seçim sonrası göreve gelecek olan hükümetin yöresel ürünlerin desteklenmesi konusunu öncelikli olarak ele almasının büyük yararı olacaktır. Ancak o zaman süreç hızlanarak başarı beraberinde gelir. İnsanların bulundukları yerlerde iş imkânına kavuşur ve karnını doyurursa neden göç etsin ki? Sonuç olarak ülkemizde hane halkının gıdaya harcadığı para yıllık olarak 150 milyar liraya yakınsa, yüzde 25-30 arasında yöresel ürünleri tüketiyorsa markalaşmaya gereken önemi vermeliyiz. Artık bugünden itibaren yöresel ürünlerimize sahip çıkarak markalaşmasına yönelmek gerekmez mi? Ne dersiniz. Öyle değil mi? 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.