1. YAZARLAR

  2. Hayriye Eroglu

  3. Zayıflamanın 10 Kolay Yolu
Hayriye Eroglu

Hayriye Eroglu

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Zayıflamanın 10 Kolay Yolu

A+A-

Diyetsiz ve ameliyatsız zayıflamak doğru yöntem izlendiğinde mümkün oluyor. İşte diyetsiz ve ameliyatsız zayıflamanın 10 kolay yolunu siz okurlarım için bir araya getirdim

Düzenli uyuyun: Düzenli uyku, kilo vermenin temelini oluşturuyor. Vücudunuz için yeterli olmayan uyku saatleri, ertesi gün vücudunuzda ödem birikmesine neden oluyor. Bu durumda tartıya çıktığınızda kilonuz normalden fazla çıkar ve moralinizi bozabilir.

Şekeri azaltın: Basit şekeri doğduğumuz andan itibaren vücudumuzun en büyük düşmanı olarak düşünmeliyiz. Tüketmesi keyifli olabilir ancak tüketim miktarı ve sıklığına her zaman dikkat etmek zorundayız, zira tükettikçe tüketme isteği oluşturur. Bu durumda vücut şekli olumsuz etkileniyor.

Doğru içecekler için: Hazır içecekler, bol şekerli çaylar ve kahveler günlük kalori alımınızı çok arttırıyor ve kilo alımı kaçınılmaz oluyor. Hazır bir meyve suyu yerine az şeker eklenerek hazırlanmış limonata içerisine nane ve dondurulmuş çilek ekleyerek keyifle tüketebileceğiniz bir içecek hazırlayabilirsiniz.

Yavaş yiyin: Algılama hızı çok yüksek olan beynimizin tokluk hissini algılaması yaklaşık 20 dakika sürüyor. Bu yüzden yemek yerken ilk önce yemeğe başladığınız saate bakmalı ve yemeğinizi ortalama 20 dakikada tüketmelisiniz. Tempolu yenilen büyük porsiyonlar yerine keyifle yenilen küçük porsiyonları tercih etmek ve yavaş yemek, daha az besinle karnınız tok bir şekilde masadan kalkmanızı sağlayacak.

Her gün çorba için: Öğle veya akşam yemeklerinin bir öğününde yemek öncesi çorba tercih edin. Lif içeriği yüksek sebze çorbaları veya klasik çorbalardan tarhana, mercimek gibi çorbalar tokluk hissinizin daha çabuk olmasını sağlayacaktır. Özellikle uzun süre aç kaldıktan sonra yemek öncesi muhakkak çorba tüketin.

Akşam hafif yiyin: Özellikle akşam yemeklerinde sebze gibi hafif besinleri tercih etmeniz, diyet yapmasanız da kilo vermenize yardımcı olacaktır. Yağ içeriği yüksek soslu yemekler yerine, su ve lif içeriği yüksek, kalorisi düşük ve mevsiminde sebzeleri tercih etmeniz, sağlıklı beslenerek fit kalmanızı sağlar.

Dar kıyafetler giyin: Mümkünse bedeninizi hafif sıkan kıyafetler tercih edin. Böylece az da olsa kilo aldığınızda bunu hissetmeniz kolay olacaktır. Bu şekilde psikolojik olarak şişkinlik hissedip yemeklerinize daha dikkat etmeye başlayacaksınız.

Tam tahıllıları seçin: Günümüzde birçok ürüne alternatif bulunabiliyor. Makarna, pirinç, ekmek çeşitlerinde kansızlık probleminiz yoksa kepekli tercih edebilirsiniz. Ayrıca ekmeklerde tam buğday, tam çavdarlı alternatifleri de göz ardı etmemelisiniz. Bu besinler ayrıca uzun vadede kolesterolü de düşürmeye yardımcı oluyor.

Yeşil çay ve bol su için: Yeşil çayın içerisinde bulunan ‘kateşin’in metabolizma hızlandırıcı ve bağışıklık sistemini güçlendirici etkisi bulunuyor. Su ise hem vücudunuzda şişkinlik hissi veren hem de kilonuzun tartı üzerinde fazla çıkmasına neden olan ödemin dışarı atılması için temel içecek. Su içmekten asla vazgeçmeyin.

Porsiyonları küçültün: Porsiyon küçültmek kilo vermek için atabileceğiniz en pratik adım. Ama bunu her zaman söylenen ‘yediklerinin yarısını ye, kilo verirsin’ hurafesi ile karıştırmayın. Porsiyon küçültme, tabağınızdaki sağlıksız olan besinleri çıkartıp, abur cuburdan uzak durma anlamına geliyor.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.