• Haberler
  • Spor
  • A Milli Takım'dan Dünya Kupası'na galibiyetle veda! ABD'yi mağlup ettik

A Milli Takım'dan Dünya Kupası'na galibiyetle veda! ABD'yi mağlup ettik

Türkiye, FIFA 2026 Dünya Kupası D Grubu son maçında ABD'yi 3-2'i mağlup etti ve 3 puanla turnuvayı kapattı.

A Milli Takım, 2026 FIFA Dünya Kupası'nda D Grubu'ndaki son maçında ABD ile karşılaştı.

SoFi Stadyumu'nda oynanan maçta gol perdesini 3. dakikada Trusty açtı. Millilerin bu gole cevabı 10. dakikada Arda Güler ile geldi.

Ay-yıldızlılar, 31. dakikada Barış Alper Yılmaz'ın golüyle öne geçti. Soyunma odasına A Milli Takım'ın 2-1 üstünlüğüyle gidildi. ABD, 49. dakikada Berhalter ile durumu dengeledi.

Kaan Ayhan, 90+8'de fileleri havalandırdı ve Milliler sahadan 3-2 galip ayrıldı. D Grubu'nu 3 puanla tamamlayan Milli Takım, turnuvaya galibiyetle veda etmiş oldu.

İkinci maçlar sonunda liderliği garantileyen ABD, son 32 turunda Bosna Hersek ile karşılaşacak.

Arda Güler en genç golcü oldu

ABD filelerini havalandıran Arda Güler, Dünya Kupası tarihinde gol atan en genç Türk futbolcu oldu.

21 yaş 120 günlükken bu sevinci yaşayan Arda, 2002’de Kosta Rika’ya karşı 21 yaş 275 günlükken gol atan Emre Belözoğlu’nu geride bıraktı.

Arda Güler ayrıca Milli Takım'ın 2026 Dünya Kupası’ndaki ilk golünü kaydetti.

Ay-yıldızlıların turnuvadaki son golü, 2002 Dünya Kupası’nda İlhan Mansız’dan gelmişti. Aradan geçen 24 yılın ardından Türkiye adına Dünya Kupası’nda ilk gol Arda’dan geldi.

Bakmadan Geçme