Antalyaspor Süper Lige veda etti! Elveda komşu
Antalyaspor, Süper Lig'e veda etti.
iSüper Lig’in 34. ve son haftasında Kocaelispor’u konuk eden Akdeniz ekibi, rakibini 1-0 mağlup etse de rakiplerinden gelen sonuçlarla küme düştü.
Eyüpspor’un Fenerbahçe ile berabere kaldığı haftada Kasımpaşa, Galatasaray’ı; Gençlerbirliği ise Trabzonspor’u mağlup etti.
Bu sonuçların ardından sezonu 8 galibiyet, 8 beraberlik ve 18 mağlubiyetle tamamlayan kırmızı-beyazlılar, 32 puanla ligi 16. sırada bitirdi ve Kayserispor ile Fatih Karagümrük’ün ardından Süper Lig’e veda eden üçüncü takım oldu.
12 yıl sonra küme düştü
Antalyaspor, son olarak 2013/14 sezonunda Süper Lig’den düşmüştü.
Samet Aybaba yönetiminde başladığı sezonu Fuat Çapa ile tamamlayan kırmızı-beyazlı ekip, 6 galibiyet, 13 beraberlik ve 15 mağlubiyetle ligi tamamlamış; Elazığspor ve Kayserispor ile birlikte küme düşmüştü.
Tek sezon sonra geri dönmüştü
2014/15 sezonunda 1. Lig’de mücadele eden Antalyaspor, yalnızca bir sezon sonra yeniden Süper Lig’e yükseldi.
Normal sezonu 15 galibiyet, 10 beraberlik ve 9 mağlubiyetle topladığı 55 puan sonucunda 5. sırada tamamlayan Akdeniz temsilcisi, yükselme play-off’una kalmıştı.
Play-off’ta Adana Demirspor ile Samsunspor’u geçen Antalyaspor, 1. Lig’de geçirdiği tek sezonun ardından yeniden Süper Lig’e dönmüştü.
Bakmadan Geçme