Sömestr Tatilinde YKS Ve LGS Adayları İçin Çarpıcı Açıklamalar!

Sömestr Tatilinde YKS Ve LGS Adayları İçin Çarpıcı Açıklamalar!
 İnternet Editörü
Öğrencilerin yarıyıl tatiline girmesine sayılı günler kaldı. 2023-2024 eğitim öğretim yılının ilk dönemi 19 Ocak'ta bitiyor. Bu tarihten sonra milyonlarca öğrenci 15 günlük sömestr tatiline girecekler. Peki; Yarıyıl tatili nasıl değerlendirilmeli?

Öğrencilerin yarıyıl tatiline girmesine sayılı günler kaldı. 2023-2024 eğitim öğretim yılının ilk dönemi 19 Ocak'ta bitiyor. Bu tarihten sonra milyonlarca öğrenci 15 günlük sömestr tatiline girecekler. Peki; Yarıyıl tatili nasıl değerlendirilmeli? Öğrenciler sömestr tatilinde neler yapmalı? İşte uzman isim açıkladı...

2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı sömestr tatili yaklaşırken, uzmanlar ’tatil günlerini fırsata dönüştürülmesi gerektiğinin altını çizdi. Öğrenci Koçu Eğitim Danışmanı Nida Coşkun Bülbül, öğrencilere tatil günlerini fırsata çevirmelerini tavsiye ederek, "Sömestr tatil dönemi tekrar yapmak için oldukça güzel bir dönemdir. Eksik konuların kapatılması, bolca soru çözülmesi, deneme ve soru taramalarıyla öğrenciler şu ana kadar görmüş olduğu konuları tekrar edebilecek ve eksiklerini tamamlayabileceklerdir” dedi.

SÖMESTR TATİLİNDE YKS VE LGS

ADAYLARI NASIL DERS ÇALIŞMALI?

Milyonlarca öğrenci ara tatile devam ederken, uzmanlar tatil günlerinin iyi değerlendirilmesini gerektiğini açıkladı. Tatilin saatlerce bilgisayar başında oyun oynamak olmadığının altını çizen uzmanlar, öğrencilerin sosyal medyaya sınırlı bir vakit ayırmalarının tatil sonrası için önemli olduğunu vurguladı. Bülbül, “2024 LGS ve YKS adaylarının yarıyıl tatilinde öncelik olarak yapması gereken geçmiş dönemde eksiğinin en fazla olduğu konuları belirterek eksik olan konulara uygun haftalık ders çalışma programı hazırlamak olmalıdır. Program hazırlanırken dikkat edilmesi gereken en önemli husus öğrenciye özgü olmasıdır. Yani her öğrencinin konu eksiği farklı olduğu için planlama ona uygun şekilde yapılmalıdır. İyi bir ders çalışma programı 5. sınıflar için günlük minimum 3 saat 12. sınıflar ve mezun öğrenciler için günlük en az 5 saat olmalıdır. Kapsamlı çalışma süresi 45 dakika, dinlenme süresi ise 15 dakika olması gerekir. Eğer öğrenci odaklanma sorunu yaşıyorsa pomodoro tekniği kullanılır. Pomodoro tekniğinde çalışma süresi 25 dakika, dinlenme süresi 5 dakika olmalıdır. Dersler zordan kolaya göre seçilmiş ve sayısal bir dersten sonra sözel derse geçilmelidir. Her gün aynı şekilde ders çalışmaya ve programa uygun başlanmalıdır. Cumartesi ve Pazar günleri diğer günlerden farklı olabilir. Ayrıca çalışma planında günlük kitap okuma saati olmalıdır. Bu durum öğrencilerin zihinsel gelişimleri ve hayal dünyaları güçlendirir” ifadelerini kullandı.

‘DERS ÇALIŞMADA TEKRARIN ÖNEMİ’

Öğrenmede tekrarın önemli olduğunu vurgulayan Öğrenci Koçu Eğitim Danışmanı Nida Coşkun Bülbül, “Bilindiği üzere son yıllarda merkezi sınavlarda sorular okunduğunda anlama yorumlama şeklinde sorulmaktadır. Ayrıca iyi bir planlama da püf nokta ise bilgilerin kalıcı hale gelmesi için akademik kazanımların tekrar edilmesi çok önemlidir. Öğrenciler gün içerisinde öğrendikleri bilgilerin yaklaşık %60-70'in günlük unutulmaktadır. Sürekli yapılan tekrarlar ile konuyu sadece hatırlatma değil kalıcı öğrenme sağlanmış olur. Öğrenmede tekrar yöntemi ile ilgili dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Sessiz ve odaklanmayı sağlayacak bir çalışma ortamı ders tekrarı esnasında dikkat dağınıklığı engelleyecektir. Yazarak sesli okuyarak ya da çizerek, görsel, işitsel duyularla yapılan tekrar yöntemleri etkili olacaktır” şeklinde konuştu.

Öğrenci Koçu Eğitim Danışmanı Nida Coşkun Bülbül, sözlerine son olarak şu şekilde devam etti; “Ders çalışma şeklinin tekrar yapmaya uygun olması gerekiyor. Öğrenciler ders çalışırken önemli ipuçlarından faydalanmalıdır. Bu ipuçları, not tutarken önemli yerin altını çizmek, özet çıkarmak gibi olabilir. Öğrenciler tekrar sıklığın günlük, haftalık ve aylık olarak planlamalıdır. Günlük yapılan tekrarlar unutmayı azaltacağından öğrencinin o gün okulda gördüğü konuları detaya girmeden uyumadan önce 15 dakika tekrar etmelidir. Haftalık tekrarlarda öğrenci kendisine bir gün belirlemeli ve hafta boyunca gördüğü dersleri sıraya koyup 30 dakika tekrar yapmalıdır. Eğer konu öğrenilmemiş ise o konuyu tekrar çalışılmalıdır. Aylık yapılan tekrarlar geriye dönük konularını soruları çözülerek yapılmalıdır.”

Kaynak:Konya'nın Sesi