- Haberler
- Konya Haber
- Konya'da korkutan itiraf! Şu an umut doğdu ama yine başa dönebilir!
Konya'da korkutan itiraf! Şu an umut doğdu ama yine başa dönebilir!
Konya'da kuraklık nedeniyle haritadan silinme noktasına gelen Akşehir Gölü'nde yeniden umut doğdu. Ama göl ile ilgili tehlike bitmedi...
'CENNET OLDU, SULARIMIZ GELDİ'
Gölçayır Mahallesi'nde oturan çiftçi Zekeriya Gök ise "Dedem anlatırdı; 1870'de bu göl kurumuş. Bir süre kuru kaldıktan sonra tekrar canlanmış ve su seviyesi 6 metre derinliğe kadar tekrar yükselmiş. 1930'da tekrar çekilmiş. 8-10 sene kuru kaldıktan sonra tekrar göl su tutuyor ve 2006 yılına kadar öyle kalıyor. 2006'da göl tamamen yeniden kurudu. 6 sene kuru kaldı. Tekrar bir yeşerme oldu. Biz dedik ki, 'Cennet oldu, sularımız geldi' dedik. Maalesef o su tekrar gitti. 2018'de göl 1,5 metre yükseldi. Balıklarımız oldu, kuşlarımız oldu. Daha sevindik, mutlu olduk. İklim nedeniyle gölde su çekiliyor. Bu sene çok güzel bir yağış oldu. Çok güzel, gölümüz de canlandı. Biz gölümüzün de arazilerimizin de olmasını istiyoruz" dedi.
Bakmadan Geçme