- Haberler
- Konya Haber
- Konya'da yağışlar bereketi getirdi ama tarladaki bu hastalığa dikkat!
Konya'da yağışlar bereketi getirdi ama tarladaki bu hastalığa dikkat!
Konya'da son aylarda etkili olan yağışlar ve artan hububat ekim alanları, rekoltede artış beklentisini beraberinde getirdi. Uzmanlar, sezonun sorunsuz tamamlanması halinde verim artışında geçen yılın üzerine çıkılabileceğini belirtiyor.
“Arazileri kontrol ederek, gerekli görülen yerlerde ilaç uygulamaları tavsiye ediyoruz”
Yağışlarla beraber mantar hastalıkların da yoğun bir şekilde ortaya çıktığını anlatan Burak Kırkgöz, "Özellikle yağışların yoğun olduğu böylesi dönemlerde, mantar hastalıklarının da yoğun bir şekilde karşımıza çıktığını biliyoruz. Mutlaka çiftçilerimizin ziraat mühendisleri tarafından arazilerini kontrol ederek, gerekli görülen yerlerde ilaç uygulamalarını çok fazla geç kalmadan yapmalarını da tavsiye ediyoruz. Çünkü ilaç uygulamalarındaki geç kalma bitkilerdeki hastalığın yayılması ve ciddi verim kayıpları da söz konusu olabiliyor. Çiftçilerimizin buna çok dikkat etmelerini öneriyoruz. Yağışlarımız 12'nci aya kadar maalesef zayıftı ama 12'nci aydan sonra bitkiler için oldukça faydalı yağışlar aldık. Konya yöresinde hem yer üstü kaynaklarımızın hem yer altı kaynaklarımızın da ciddi anlamda azaldığı yıllardan geçtik. Bu yağışlar bizler için çok önemliydi. Şükürler olsun bu yağışları aldık. İnşallah nisan ayında da yağışlarımız bu şekilde devam eder. Özellikle bitkilerin kardeşlenme dönemi ve sapa kalkma döneminde suya çok ihtiyaç duyuyor.
Bakmadan Geçme