- Haberler
- Konya Haber
- Konya'da yağışlar bereketi getirdi ama tarladaki bu hastalığa dikkat!
Konya'da yağışlar bereketi getirdi ama tarladaki bu hastalığa dikkat!
Konya'da son aylarda etkili olan yağışlar ve artan hububat ekim alanları, rekoltede artış beklentisini beraberinde getirdi. Uzmanlar, sezonun sorunsuz tamamlanması halinde verim artışında geçen yılın üzerine çıkılabileceğini belirtiyor.
“Problem yaşanmazsa rekoltemizde bir takım artışlar olabilir”
Yağışlar devam ederse önümüzdeki yıl rekoltenin üst seviyelerde olacağına değinen Kırkgöz, "Yağışların bu şekilde devam etmesi durumunda geçtiğimiz yıl elde edilen rekoltenin üzerine çıkabiliriz. Rekoltenin üzerine çıkmamızdaki nedenlerden bir tanesi de hububat alanlarının da genişlemesi. Artan maliyetler çiftçilerimizi biraz yeşil mahsulden uzaklaştırdı. Tabii burada bakanlığımızın da yeni uygulamaya koyduğu üretim planlaması da oldukça etkili oldu. Bakanlığımız yeşil mahsul arkasına yeşil mahsulün ekilişini yasaklaması çiftçilerimizi de hububat ekimine yöneltti diyebiliriz. Hem hububat ekimlerinin artması hem de yağışların güzel olması bu yıl hububat rekoltesinde bir kısım artış Konya yöresi için söyleyebiliriz. Tabii yıl daha bitmedi, mahsulümüz canlı, yeşil bir mahsul her an her şey olabiliyor. İnşallah herhangi bir afet ve felaketle karşılaşmadan sezonumuzu tamamlarız. Konya yöresi için don riskinin yoğun olduğu dönemler. Tabii başak çıkartmasından sonra da dolu riski söz konusu oluyor. Eğer bu riskler ortadan kalkarsa ve herhangi bir problem yaşanmazsa rekoltemizde bir takım artışlar olabilir" diye konuştu.
Bakmadan Geçme