- Haberler
- Konya Haber
- Konya'nın en önemli sulak alanlarından birinde umut doğdu!
Konya'nın en önemli sulak alanlarından birinde umut doğdu!
İç Anadolu'nun önemli sulak alanlarından Konya'nın Ilgın ilçesindeki Çavuşçu Gölü, yağışlarla yeniden su tutmaya başladı.
Çavuşçugöl Mahalle Muhtarı Uğur Duman, gölün iki çayla beslendiğini ancak derinliğinin az olduğunu söyledi.
Gölün kuruma sürecinin yaklaşık 5 yıl önce başladığını anlatan Duman, şunları kaydetti:
"Yağışlarımız azdı. Geçen yılın son aylarında tamamen kurudu. Hiç su kalmadı. Bu yıl şükür yağışlarla gölün yaklaşık üçte birlik alanı doldu ama yine de sığ. Geçen yıl, gölün tamamen kuruduğu aylarda kuş da gelmemişti. Öyle bir anormallik oldu ama bu sene suyla beraber kuşların bazıları döndü şükür. Konaklama alanında şu anda kuşumuz var. Daha önce 230'a yakın kuş türünün olduğu yerdi ama şu anda 3-4 tür var. İnşallah göl bu şekilde dolmaya devam ederse sayı yükselir. Doğa burada bitmişti ama şükür tekrar mavimize kavuştuk."
Bakmadan Geçme