Sigara içenlere kötü haber: 'Japon Modeli' geliyor!
Sigara satışında Japonya modeli masada! Sağlık Bakan Yardımcısı Şuayip Birinci, Türkiye'deki sigara kullanımının 'alarm' seviyesine ulaştığını belirterek, satışların kimlikle yapılmasına yönelik planları ve fiyat politikalarındaki yeni stratejileri duyurdu.
MASUM DEĞİL
Elektronik sigaranın masum gösterildiğini kaydeden Birinci, “Ne yazık ki elektronik sigara, sigarayı başlamayı 3 kat artırıyor. Onu masumlaştıran, az zararlı gibi kavramlarla onu pazarlayan firmaların bizi nasıl bir tuzağa çektiğini söylemek için özellikle değiniyorum. Elektronik sigaranın satışının yasak olduğu ülkeler var. Normalde bizde de yasal değil ama bulundurmayı yasak hale getirmedik. Sigara Japonya’da en büyük sorunlardan biriydi. Japonlar artık sigarayı kimlikle veriyor insanlara. Bizim de planlarımızdan birisi bu” diye konuştu.
Bakmadan Geçme