Ünlü Psikiyatrist Başarı Modelini Eleştirdi! 'Zekâ Yetmez, Karakter Şart!'
Küresel eğitim modelinin 'zeki ve başarılı çocuk' idealini eleştiren Prof. Dr. Nevzat Tarhan, çarpıcı örneklerle uyardı. Tarhan, 'Erdem ve ahlakla taçlanmayan zihinsel kapasite, toplumsal bir tehdit haline gelebilir' dedi.
Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan, bir YouTube programında yayımlanan söyleşide zekânın boyutlarını ele alırken, sadece akademik başarıya odaklanan mevcut sistemin doğurduğu tehlikelere dikkat çekerek ebeveynleri uyardı. Tarhan, "Zeki ve başarılı olmak yetmiyor, karakter zenginliği ve erdem ahlakı olmazsa bu potansiyel topluma zarar veren bir güce dönüşebilir" dedi.
"ZEKA, KARAKTERLE TAÇLANMALI"
Zekânın sadece doğuştan gelen bir yetenek değil, aynı zamanda geliştirilebilir bir potansiyel olduğunu belirten Prof. Dr. Tarhan, günümüz küresel eğitim modelinin "başarı odaklı" yapısını eleştirdi. Sistemin çocukları sadece zeki ve çalışkan olmaya ittiğini ifade eden Tarhan, etik değerlerden yoksun zekânın yarattığı riskleri çarpıcı örneklerle anlattı:
"Çocuk zeki ve başarılı oluyor ancak bu zekasını sentetik madde üretmek, hackerlık yapmak veya suç örgütleri kurmak için kullanabiliyor. Bu da gösteriyor ki sadece zeka ve başarı yetmiyor. Üçüncü bir parametreye, yani karakter zenginliğine ihtiyacımız var."
KRİTİK DÖNEM: 4-6 YAŞ ARALIĞI
Erdem ve ahlak eğitiminin erken yaşlarda başlaması gerektiğini vurgulayan Tarhan, özellikle 4-6 yaş döneminin karakter inşasındaki önemine değindi. Tarhan, “Sözünde durma, dürüst olma, yalan söyleme, başkasının hakkına riayet etme kazanımları çocuğu hayattaki acı gerçeklere karşı da hazırlamış oluyor” cümlelerine yer verdi. Bireye sadece ahlaki değerlerin öğretilmesinin kişiyi "iyi bir insan" yapmakla kalmadığını aynı zamanda onu hayatın zorluklarına karşı da dirençli hale getirdiğini söyleyen Prof. Dr. Tarhan, zihinsel gelişimin ancak manevi ve etik bir zeminle sağlıklı bir yapıya kavuşabileceğini kaydetti.
Bakmadan Geçme
