Lise eğitimi kısalıyor: Üniversite yaşı 15'e düşecek! İşte kararın detayları...
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, lise eğitiminin süresi ve zorunlu eğitim sistemine ilişkin yürütülen tartışmalar hakkında önemli değerlendirmelerde bulundu. Tekin, 'Üniversiteye giriş yaşını 15'e düşürmeyi planlıyoruz' dedi
Ayrıca eğitim çevrelerinde lise yapısına ilişkin farklı model önerileri de tartışılıyor. Bunlardan biri, lise eğitiminin üç yıl sürmesini ve son yılın öğrencilerin üniversite sınavına hazırlık sürecine ayrılmasını öngören “3+1” modeli. Bir diğer öneri olan “2+2” sisteminde ise öğrencilerin ilk iki yılın ardından diploma alabilmesi, eğitimine devam etmek isteyenlerin ise iki yıl daha okuyarak lise eğitimini tamamlaması öngörülüyor.
Türkiye’de zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılması ise 2012 yılında hayata geçirilen ve kamuoyunda “4+4+4” olarak bilinen düzenleme ile gerçekleşmişti. Bu sistemde eğitim; ilkokul, ortaokul ve lise olmak üzere üç kademede planlanmıştı.
Bakmadan Geçme