Sigara içenlere kötü haber: 'Japon Modeli' geliyor!
Sigara satışında Japonya modeli masada! Sağlık Bakan Yardımcısı Şuayip Birinci, Türkiye'deki sigara kullanımının 'alarm' seviyesine ulaştığını belirterek, satışların kimlikle yapılmasına yönelik planları ve fiyat politikalarındaki yeni stratejileri duyurdu.
Türkiye’nin Endonezya’dan sonra dünyanın en çok sigara içilen ülkesi olduğunu anlatan Bakan Yardımcısı Şuayip Birinci, günlük tüketimin kişi başı 17 dal olduğunu bildirdi. Sigara konusunda Türkiye’nin şampiyonluğa gittiğini ifade eden Birinci, fiyat politikasına dikkat çekti. En ucuz sigaranın Türkiye’de satıldığını söyleyen Birinci, “Sigara fiyatı konusunda en ucuz ülkelerden biriyiz. Dünyada 108’inci sıradayız. Gelişmiş ülkelerde yüzde 4, gelişmekte olan ülkelerde yüzde 10 zam yaptığınız zaman yüzde 7-8 civarında sigara kullanımı azalıyor. Yani en etkili şey aslında fiyat. Siz hangi politikayı belirlerseniz belirleyin fiyat artarsa sigara içen yüzde 2,1 azalıyor. Toplam tüketim miktarı da yaklaşık 3,8-4 oranında azalıyor” dedi.
Bakmadan Geçme