- Haberler
- Konya Haber
- Tahıl ambarı Konya'da rekor yılı! Son 10 yılın en bereketli sezonu olacak!
Tahıl ambarı Konya'da rekor yılı! Son 10 yılın en bereketli sezonu olacak!
Konya Ovası'nda son 10 yılın en yüksek rekolte beklentisiyle arpa hasadı başladı. Uzmanların erken hasat yapmayın uyarısında bulunduğu sezonda TMO, arpa alım fiyatlarını açıklayarak üreticiler için 80'den fazla noktada alım hazırlıklarını tamamladı.
“31 ilçemizde verimin, rekoltenin yüksek olacağını tahmin ediyoruz”
Son 10 yılın en yüksek rekoltesinin elde edilebileceğine dikkat çeken Konya İl Tarım ve Orman Müdürü Duran Seçen, "Son birkaç yıl içerisinde ülkemiz genelinde olduğu gibi ilimizde de doğal afetlerden kaynaklı gerek don, kuraklık kaynaklı birkaç senedir verim kayıpları yaşıyorduk. Çok şükür bu sene tohumların ekilmesi ile birlikte düzenli bir yağış aldık. Dolayısıyla tohumların ekilmesi ile birlikte hasat dönemine kadar sürekli gözlemlerimizi yaptık. Doğal afet kaynaklı herhangi bir zararımız söz konusu değil. Yağışlarımız hasat dönemine kadar düzenli bir şekilde gerçekleşti. Bundan önceki birçok senede yaşadığımız kayıpları bu sene inşallah yaşamayacağız. Yapmış olduğumuz gözlemlerde tüm ilçelerimizde, 31 ilçemizde verimin, rekoltenin yüksek olacağını tahmin ediyoruz. Konya genelinde yaklaşık 10 milyon dekarlık alanda arpa ve buğday ekiliş alanımız var. Bu ürünlerin hasat edilmesinde çiftçilerimizin çok acele etmemesi gerektiğini söylüyoruz. Çünkü nemli olduğu takdirde depolamaya uygun değil. Biraz daha kurumasını beklesinler. Tahminlerimiz, meteorolojiden aldığımız veriler, bizim fenolojik gözlemlerimiz belki de Konya'mızda son yaklaşık 10 yıl içerisinde en yüksek verimi bu sene almış olacağız. Dolayısıyla bundan da çok mutluyuz" dedi.
Bakmadan Geçme