- Haberler
- Konya Haber
- Konya'da yağışlar meyvesini verdi! Akşehir Gölü yeniden doğdu!
Konya'da yağışlar meyvesini verdi! Akşehir Gölü yeniden doğdu!
Konya ve çevresinde etkili olan rekor yağışlar, tamamen kuruma noktasına gelen Akşehir Gölü'ne can suyu oldu. Mart ayında mevsim normallerinin iki katına çıkan yağış miktarı, göl tabanında son yılların en yüksek su seviyesine ulaşılmasını sağladı.
Kiraz ve vişne üretimi için hayati önem taşıyor
Gölçayır Mahallesi Muhtarı Berat Demirkapu, Sultandağları'ndaki yoğun kar örtüsünün erimesiyle göle su girişinin devam edeceğini belirtti. Akşehir ve Eber göllerinin bölgedeki dünyaca ünlü kiraz ve vişnelerin kalitesini doğrudan etkilediğini vurgulayan Demirkapu, "Yıllar sonra ilk kez bu kadar su oldu göl tabanında. Gölün su seviyesinin yükselmesi bölge tarımı için hayati önemde. Umarız bu birikme kalıcı olur ve gölümüz eski günlerine döner" dedi.
Bakmadan Geçme